TotalEnergies verhuizen of opzeggen
Verhuis je binnenkort? Maak gebruik van de verhuisdienst van Mijnenergie.be als je je huidige energiecontract bij TotalEnergies graag meeneemt naar je nieuwe adres. Wij sturen de nodige documenten naar je op. Wist je dat een verhuis het ideale moment is om van energieleverancier te veranderen? Zeg je TotalEnergies-contract vandaag op en betaal minder op je energiefactuur.
Energiecontract van TotalEnergies verhuizen naar een ander adres
Wie verhuist, brengt zijn energieleverancier best zo snel mogelijk op de hoogte. Vul daarom een energieovernamedocument in voor je oude en je nieuwe adres. Dit document helpt om latere discussies over de meterstanden te vermijden. Je kan ook gebruikmaken van onze verhuisdienst om je energiecontract te verhuizen. Wij sturen de nodige documenten naar je op voor een vlotte verhuis.
Wanneer moet je je verhuis doorgeven aan TotalEnergies?
Breng TotalEnergies zo snel mogelijk op de hoogte als je gaat verhuizen. Doe dit ten laatste 14 dagen na de officiële verhuisdatum. Beter meld je je verhuis voor de verhuisdatum.
Hoe geef je je verhuis door als je al klant bent bij TotalEnergies?
Surf naar de rubriek ‘Mijn verhuis’ in de ‘Mijn Klantenzone’ van TotalEnergies om je huidige energiecontract te beëindigen en energie op je nieuwe adres te laten leveren. Breng volgende gegevens in: je klantnummer, de verhuisdatum, je oude adres, je nieuwe adres, de EAN-codes en meterstanden van je huidige meters en een ingevuld energieovernamedocument. Voor de regeling van je verhuis heeft TotalEnergies een apart telefoonnummer: 078 48 08 88. Je kan het jezelf ook makkelijk maken dankzij onze verhuisdienst. Mijnenergie.be helpt je met je administratie!
Wanneer ontvang je de eindafrekening van je verbruikte energie?
Eenmaal je je verhuis hebt doorgegeven, controleert TotalEnergies je gegevens. Zijn je gegevens in orde, dan stuurt TotalEnergies ze door naar je netbeheerder ter goedkeuring. Zijn ze goedgekeurd, dan stuurt TotalEenergies je de eindafrekening voor je oude adres. Dit duurt vier tot zes weken.
Moet je een late energiefactuur op je oude adres nog betalen?
Als je nog een factuur ontvangt voor je verbruik op je oude adres en je toch al even op je nieuwe adres woont, dan bepaalt je verhuisdatum of je deze factuur moet betalen. Valt je verhuisdatum voor of op de tiende dag van de maand, dan moet je de factuur niet betalen. Valt de verhuisdatum na de tiende dag van de maand, dan moet je de factuur wel betalen. TotalEnergies neemt dit op in je eindafrekening.
Je huidige TotalEnergies-contract opzeggen en overstappen naar een andere leverancier
Heb je momenteel een contract bij energieleverancier TotalEnergies en wil je dit graag annuleren? Een contract opzeggen is eenvoudig. Sluit gewoon een contract af bij een nieuwe leverancier en stap direct over. Je nieuwe energieleverancier handelt alle administratie af met je vorige energieleverancier.
- Start met kosteloos energie vergelijken
- Kies op de resultatenpagina een energiecontract dat bij je past
- Sluit het energiecontract af dat bij je past en vervolledig je aanvraag
Hoe kan je je energiecontract opzeggen bij TotalEnergies?
Je kan je TotalEnergies-contract opzeggen door een nieuw contract af te sluiten bij een andere energieleverancier. Als je je contract wil opzeggen zonder specifieke reden, neem je best rechtstreeks contact op met TotalEnergies op het nummer 02 486 22 00.
Moet je een boete betalen als je van leverancier wil veranderen?
Dankzij de vrijmaking van de energiemarkt kan iedereen eenvoudig veranderen van energieleverancier. Als je je contract bij TotalEnergies wil stopzetten, betaal je hiervoor geen boete of verbrekingsvergoeding, tenzij het een bindend contract is.
Wat is de opzegtermijn bij TotalEnergies?
Je kan als klant bij TotalEnergies je contract schriftelijk opzeggen en dit zonder opzegkosten. Hou hierbij rekening met een opzegtermijn van één maand.
Wat is de einddatum van je contract?
Je kan de einddatum van je contract vinden op het contract zelf, of op je voorschotfacturen. Dit is ook beschikbaar in de klantenzone van TotalEnergies. Twee maanden voor het einde van je contract brengt TotalEnergies je op de hoogte. Als je zelf niets onderneemt, verlengt TotalEnergies na twee maanden stilzwijgend je contract.
Gelijkaardige artikels

De groei van het aantal warmtepompen (alle technologieën samen) in ons land was vorig jaar ongezien groot. Met 30.000 installaties…

Door het conflict in het Midden-Oosten gingen de aardgasprijzen in oktober de hoogte in. Dat uit zich nu ook in de eerste …

De federale energieregulator CREG heeft de sociale energietarieven voor het vierde kwartaal van 2023 gepubliceerd. De stroomprijze…
Algemene informatie
- ZoneBRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST, WALLONIË, VLAANDEREN
- Type consumentParticulier + professional