
Fluvius ontvangt 3.766 klachten over digitale meter
Fluvius ontving vorig jaar 3.766 klachten over de digitale energiemeters. Dat is een toename van 40 procent ten opzichte van 2022. Dat meldt Solar Magazine op basis van parlementaire antwoorden van energieminister Zuhal Demir (N-VA).
De minister noemt elk schadegeval er één te veel, maar benadrukt dat niet elke klacht even zwaar is. ‘Zeker niet elke klacht leidt tot schade bij de klant. Zo hebben heel wat klachten betrekking op onder andere een technieker die niet opdaagt op het afgesproken moment, een gevraagde tariefwissel die niet werd doorgevoerd, gebrekkige informatie of slechte correspondentie, enzovoort. Slechts een heel beperkt aandeel van deze klachten heeft effectief tot schade geleid bij de klant.” Bron: Solar Magazine [cta_box color=”blue”]
Inhoud
Meer lezen op onze blog

Windenergie is op basis van maatschappelijke kosten en baten een betere optie dan zonne-energie. Dat blijkt uit een nieuw Nederlan…

Bij energiedelen deel je opgewekte stroom van jouw zonnepanelen met met iemand anders, zoals een familielid, een vriend of buur. D…

Sinds de vrijmaking van de energiemarkt in 2007, heeft België er tal van essentiële actoren bijgekregen, zoals de energieregulator…

Wie vorig jaar een nieuw energiecontract met vast tarief afsloot, betaalt nu naar alle waarschijnlijkheid te veel. Wie swi…