
Top 5 van de meest gestelde vragen over energie aan onze klantendienst
Onze klantendienstbeantwoordt al je vragen over energie en helpt je metplezier met je administratiebijeencontractwissel. Onze experts ontvangendagelijks heel watvragen, waarvansommigeregelmatigterugkeren. Hierondervind jeeenoverzicht van devijfmeestgesteldevragen, métoplossing!
1. Problemen met facturen: “Waaromkomt het gefactureerdebedrag niet overeen met het verwachtebedrag?“
Foute berekeningenbij de facturatie of onverwacht hoge bedragenbehorentot de grootste bekommernissen van klanten die ons callcenter contacteren.Heb je eenvraag over eenontbrekendefactuur, eenafwijkendvoorschotbedrag of incoherente bedragen?Onze klantenconsulentengeven je metpleziereenheldereuitleg. Onze tip: kijkof de stand van je gas- of elektriciteitsmeterovereenkomt met het bedrag op je factuur. Aarzel niet ons te bellenalseen en anderonduidelijkis.
2. Technischeproblemen: “Waaromis er eenstroomonderbreking of eenprobleem met mijnmeter?“
Als je tijdelijk zonder stroom of gas zit, of je meter niet werkt zoals het moet, kan dat een hoop stress geven. Onze klantendienst krijgt vaak oproepen over een stroomonderbreking, de tijdelijke afsluiting van de gastoevoer, een slecht werkende meter of niet-conforme installaties. Onze tip: contacteer je netbeheerder of check via zijnklantenportaal of er werkenaan de gang zijn in jouwregio. De VlaamsenetbeheerderisFluvius.
3. Verhuis of contractwissel: “Hoebeheer ik mijncontract in dat geval?”
Wil je jeenergiecontractlatenaanpassen, opzeggen, hernieuwen of meeverhuizennaar je nieuweadres en weet je niet hoe je datdoet? Of klopt de startdatum van je nieuwecontractniet? Onze experts geven je advies op maat.
Onze tip: breng je energieleverancier minstens twee weken op voorhand op de hoogte van je verhuis om te vermijden dat je een tijd zonder energie zit. Wil je van energieleverancier veranderen? Dan kan kosteloos. Je nieuwe leverancier zal alles regelen met je oude leverancier. Je kan de startdatum van je nieuweenergiecontractzelfbepalen mits je een opzegtermijn van minstens een maand respecteert. Kijkalle data en voorwaarden goed na voor je bevestigt.
4. Moeilijkbereikbareleverancier: “Waarom krijg ik maar moeilijk antwoord op mijnvraag?”
Sommigeklantenklagendat het vaaklangduurtvooraleerzeantwoord van hun energieleverancierkrijgen. Anderenzeggendatze hun leverancierhaast niet te pakkenkrijgen, zelfsalsdie beschikt over een klantendienst die telefonisch bereikbaar is.Gelukkigzoeken onze adviseurs met pleziereenoplossingvoor je. Onze tips: communiceerbijproblemen via een van debeschikbaredigitale kanalen(e-mail, apps). Blijf je problemenondervinden om je energieleverancier te bereiken? Onze klantendienstdoet er alles aan je zogoedmogelijk te helpen.
5. Slotfacturen en promoties: “Hoe geraak ik wijs uit mijn slotfactuur?”
Een van de veelgestelde vragen gaat over de eindfactuur of promotievoorwaarden.Sommige consumenten vinden het moeilijk om hun eindafrekening te ontcijferen of twijfelen of ze in aanmerking komen voor bepaalde kortingen.
Onze tip: raadpleeg de bijlagen van je contract of vraag gedetailleerde informatie aan de klantendienst van je energieleverancier om elk onderdeel van je factuur te begrijpen.
Jouw tevredenheid is onze absolute prioriteit
Dit zijn maar enkele van de vele vragen die onze klantendienst dagelijks behandelt. Voor elke situatie zoeken we naar een snelle en efficiënte oplossing. Aarzel niet om ons te contacteren, met welke vraag of bezorgdheid je ook zit. Onze experts staan paraat om je te helpen om je energiecontracten beter te begrijpen en te beheren, én de voordeligste keuze te maken!
Inhoud
- 1. Problemen met facturen: “Waaromkomt het gefactureerdebedrag niet overeen met het verwachtebedrag?“
- 2. Technischeproblemen: “Waaromis er eenstroomonderbreking of eenprobleem met mijnmeter?“
- 3. Verhuis of contractwissel: “Hoebeheer ik mijncontract in dat geval?”
- 4. Moeilijkbereikbareleverancier: “Waarom krijg ik maar moeilijk antwoord op mijnvraag?”
- 5. Slotfacturen en promoties: “Hoe geraak ik wijs uit mijn slotfactuur?”
- Jouw tevredenheid is onze absolute prioriteit
Meer lezen op onze blog

De energieprijzen swingen de pan uit. Gezinnen betalen vandaag gemiddeld bijna 2.200 euro meer dan een jaar geleden. Dat l…

Het Belgische energieverbruik dook vorig jaar bijna 10 procent onder dat van het jaar dààrvoor, zelfs tot onder het niveau van het…

De invoering van het capaciteitstarief voor energie is nogmaals uitgesteld. De nieuwe methode voor het berekenen van de ne…

Ruim vijf jaar na de overname door de Franse energiegroep Total, verandert energieleverancier Lampiris zijn naam in TotalE…