
Aantal klachten rond energie neemt fors toe
De federale ombudsdienst voor energie ontving vorig jaar 26.920 klachten. Dat cijfer ligt nagenoeg 300 procent hoger dan in 2021, wat toen al een record betekende. Vooral hoge voorschotfacturen en problemen met de meterstand of eindafrekening leiden tot ongenoegen. Het aantal klachten over de klantendiensten van energieleveranciers valt sinds november terug. De ombudsdienst ontvangt ook almaar meer meldingen rond facturatieproblemen, bijvoorbeeld bij een laattijdige opmaak van de factuur of over de leesbaarheid ervan.
Inhoud
Meer lezen op onze blog

De elektriciteitsfactuur van een Vlaams gezin zou in 2025 gemiddeld met 82 euro kunnen stijgen door hogere nettarieven voor elektr…

Sinds enkele weken bieden vier energieleveranciers een vast tarief aan. Dat verruimt de keuzemogelijkheden. Maar doe je er…

Bij een verhuis komt heel wat kijken. Dozen inpakken, een verhuiswagen regelen, jou bij de nieuwe gemeente inschrijven, … Maar heb…

De voorbije maanden schakelden almaar meer steden en gemeenten over van arm op rijk gas. Bij heel wat lokale besturen staat de oms…