
Aantal klachten rond energie neemt fors toe
De federale ombudsdienst voor energie ontving vorig jaar 26.920 klachten. Dat cijfer ligt nagenoeg 300 procent hoger dan in 2021, wat toen al een record betekende. Vooral hoge voorschotfacturen en problemen met de meterstand of eindafrekening leiden tot ongenoegen. Het aantal klachten over de klantendiensten van energieleveranciers valt sinds november terug. De ombudsdienst ontvangt ook almaar meer meldingen rond facturatieproblemen, bijvoorbeeld bij een laattijdige opmaak van de factuur of over de leesbaarheid ervan.
[cta_box color=”blue”]
Inhoud
Meer lezen op onze blog

Engie en Mega bieden vanaf april opnieuw vaste contracten aan voor elektriciteit en aardgas. Ze volgen daarbij Luminus, da…

Via energiedelen kan je jouw overschot aan geproduceerde groene stroom wegschenken of verkopen aan buren, familie of vrien…

Op termijn rijden we allemaal elektrisch. Maar is het ook vandaag al de beste keuze? Door de energiecrisis weten mensen ni…

Terwijl 2021 getekend werd door de stijging van de elektriciteits- en gasprijzen, belooft 2022 heel wat veranderingen die de eindc…