
Aantal klachten leveranciers blijft dalen
Het aantal klachten dat de federale Ombudsdienst voor Energie en de VREG registreerden daalde verder van 679 in het tweede kwartaal van 2024 naar 581 in het derde kwartaal van 2024. Dat dalend aantal klachten resulteert in een verbetering van de score in de klachtenindicator voor enkele leveranciers:
-
- Zo gaat TotalEnergies Power&Gas Belgium van één ster naar twee sterren;
- Elegant en Engie Electrabel krijgen er ook één ster bij en hebben nu elk vier sterren;
- Dats 24 gaat van vier naar vijf sterren;
- Power Online (Mega) gaat van vier naar drie sterren;
- Andere leveranciers behouden hetzelfde aantal sterren tegenover het vorig kwartaal.
Bron: VREG
Inhoud
Meer lezen op onze blog

Hoe maakt je leverancier een factuur op die overeenkomt met je werkelijke energieverbruik? Heel simpel. Hij baseert zich op jouw m…

Bij de invoering van het capaciteitstarief op 1 januari 2023 verdwijnt het onderscheid tussen het dag- en nachttarief voor…

De coronacrisis bracht een pijnlijke stilte teweeg op de beurzen, en dat was merkbaar aan de energieprijzen. De prijzen raakten in…

Loopt je energiecontract ten einde en overweeg je om van formule of leverancier te veranderen? Wanneer je de verschillende opties …